Home - Spraakherkenning - Juridisch Overzicht - Notaris spraakherkenning
De rechtsgebieden, werkvelden, vallen onder het privaatrecht (ook wel burgerlijk of civiel recht genoemd). Bij privaatrecht draait het om de juridische relaties die mensen (maar ook rechtspersonen) met elkaar hebben. De regels die hiervoor gelden staan voor een groot deel in het Nederlandse Burgerlijk Wetboek.
Een notaris is een expert op zijn werkveld. Vooral grotere notariële kantoren vertegenwoordigen diverse werkgebieden of rechtsgebieden. Maar ook de specialistische éénpitter, gebruikt zijn eigen taal en woorden, heeft dus een eigen lexicon.
Een notaris werkt met diverse standaard sjablonen die hij/zij met de stem kan aanroepen!
In de praktijk blijkt dat het erfrecht best lastig is Een notaris gebruikt vaak standaard sjablonen die door het secretariaat worden gevuld met algemene gegevens en gerichte gegevens afkomstig van de notaris.
Zoals bekend is elke situatie anders en komen er veel uitzonderingen voor. Samengestelde gezinnen, onterven van kinderen, bescherming schuld erfenis, stiefkinderen, kindsdeel, goede doelen en veel meer.
Met spraakherkenning, Dragon Legal, kunt u binnen bestaande WORD sjablonen dicteren en zo de standaard vensters vullen.
🛠️ Vrij tekst, de specifieke aandachtspunten worden in WORD of Outlook gedicteerd. Om uiteindelijk een akte te generen.
Standaard stukken tekst, wetsvoorstellen of tekst die u vaak hergebruikt, kunnen met spraakopdrachten in een keer in een document worden geplaatst, een spraaksjabloon.
Binnen de standaardteksten kunt u met de stem de variabele vullen. Denk aan namen en adresgegevens.
Maar ook uitzonderingen van de standaard afspraken. Dus zowel werken met standaardteksten als met vrije teksten.
Een onafhankelijk functionaris luistert naar alle betrokkenen, bekijkt de mogelijkheden en brengt advies uit. Hij zorgt dat cliënten hun zaken goed regelen en weten waar zij aan toe zijn. Voor de advisering is allereerst goede communicatie nodig. Overleg en documenteren. Dragon legal past goed in dit verhaal. Juist omdat de advisering duidelijk en begrijpelijk moet zijn nog voordat een notariële akte wordt opgesteld.
Voor het vastleggen van de gemaakte afspraken en verklaringen in een notariële akte is veel overleg nodig. De partijen komen samen en de afspraken die gemaakt worden, worden eerst naar de partijen ter controle gestuurd. Om tot een goede akte te komen is goede communicatie van belang zodat er later geen conflicten ontstaan.
Na of tijdens een bespreking noteert de (kandidaat) notaris de afspraken.
Dat kan heel goed met spraakherkenning en werkt ook nog snel. Bij gebruik van een recorder, fysiek of online, is de tekst met spraakherkenning al binnen enkele minuten beschikbaar voor verdere afhandeling.
Na goedkeuring van de betrokkenen kan de backoffice deze afspraken verwerken in een notariële akte. Door met spraakherkenning te werken, Dragon legal, zal het hele proces enkele uren in beslag nemen wat ten goede komt aan alle betrokken partijen.
Cedere is ethisch en verantwoord, maatschappelijk betrokken, werkt samen voor het beste resultaat, is benaderbaar en werkt met korte lijnen.
♻ Duurzaamheid en verantwoord ondernemen
Cedere werkt continu aan verduurzamen en maatschappelijk verantwoord ondernemen.