Kies voor de natuur en laat microfoons en headsets repareren

Microfoons en headsets laten repareren is beter voor de natuur.

 

Heb je ooit gedacht aan de impact die je hebt op de natuur en het milieu als je je microfoon of headset weggooit? Misschien denk je dat het niet veel uitmaakt, maar elke keer dat je een nieuw apparaat koopt, draag je bij aan de vervuiling, de verspilling van grondstoffen en de uitstoot van broeikasgassen. Daarom wil ik je in deze blog vertellen waarom het beter is om je microfoon, koptelefoon, speakerphone of headset te laten repareren of de batterij te vernieuwen.

Geef je microfoon en headset een tweede kans

Ten eerste, door je microfoon of headset te laten repareren of de batterij te vernieuwen, bespaar je geld. Je hoeft niet elke keer een nieuw apparaat te kopen als er iets kapot gaat of als de batterij op raakt. Je kunt gewoon bij Cedere je apparaat laten repareren of de batterij laten vervangen. Of laten schoonmaken wanneer de schuifschakelaar niet lekker werkt. Voor diverse merken zijn losse schuimrubberen ‘oortjes’ verkrijgbaar zodat je naast het vernieuwen van de oortjes ook hygiënischer kunt werken. Zo kun je langer genieten van je microfoon of headset.

Ten tweede, door je microfoon of headset te laten repareren of de batterij te vernieuwen, help je de natuur en het milieu te beschermen. Je voorkomt dat er meer afval wordt geproduceerd, dat vaak niet goed wordt gerecycled of verwerkt. Je vermindert ook de vraag naar nieuwe apparaten, die veel energie en materialen kosten om te produceren. Je draagt dus bij aan het verminderen van de ecologische voetafdruk van je elektronische apparaten.

Headsets of je microfoon laten schoonmaken.

 

Ten derde, door je microfoon of headset te laten repareren, schoonmaken of de batterij te vernieuwen, verbeter je de kwaliteit van je geluid. Je zorgt ervoor dat je apparaat optimaal functioneert en dat er geen storingen of ruis zijn. Je kunt beter dicteren, afluisteren en spraakherkenning herkent beter. 

Ten vierde, bijna bij elke hardware, is het noodzakelijk om regelmatig een firmware update uit te voeren. Soms is lokale software beschikbaar die automatisch de updates uitvoert, soms moet je naar de supportsite van de fabrikant om de updates te downloaden. Cedere `kan hier in adviseren, voor welk merk welke updates beschikbaar zijn. 

Zoals je ziet, zijn er veel voordelen om je microfoon of headset te laten repareren of de batterij te vernieuwen. Het is niet alleen goed voor je portemonnee, maar ook voor de planeet en voor jezelf. Dus de volgende keer dat je denkt dat je apparaat aan vervanging toe is, denk dan twee keer na en kies voor een duurzamere optie. Je zult er geen spijt van krijgen!


Geluid over geluidsboxen in plaats van headset

Geluid over geluidsboxen in plaats van headset 

 

 

Dragon spraakherkenning gebruiker: Hoe laat je het geluid over de boxen komen ipv de headset. Wil je het geluid juist over je headphone dan lees je dat hier ook.

 

Tips voor Dragon gebruikers om slim en sneller te werken. Geluid over geluidsboxen in plaats van headset. Regelmatig krijgen we de vraag waarom muziek niet meer over de boxen gaat nadat Dragon is geïnstalleerd. 

 

Lees verder.

Handvatten voor een duurzaam HR-beleid

Handvatten voor een duurzaam HR-beleid

 

Stimuleer en motiveer je team. Het is cruciaal dat medewerkers invloed kunnen uitoefenen op hun eigen taken binnen de afdeling of locatie, wat tevens de betrokkenheid vergroot. Een centraal uitgangspunt is dat het vergroten van medewerkersinvloed leidt tot minder uitval, een verhoogd werkplezier, en het behoud van talent.

Investeer in professionele ontwikkeling en creëer een gezonde werkomgeving. Hier volgen enkele suggesties voor een duurzaam personeelsbeleid. Onlangs sprak ik met diverse werkgevers die aangaven te kampen met aanzienlijke uitval van personeel, met name in een specifieke groep waarbij zij het niet verwachtten.

 

                                                                                                             Lees verder.

hoeveel schrijffouten komen we tegen in de tekst

HOEVEEL SCHRIJFFOUTEN KOMEN WE TEGEN IN TEKSTEN?

72% van de hoogopgeleide Nederlanders ziet op het werk vaak tot regelmatig spelfouten voorbij komen. Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van taalinstituut Taal in het Bedrijf. 

De grote meerderheid van deze fouten (63%) zit in het verkeerd gebruiken van d’s en t’s in werkwoordsvormen.

Nederlanders storen zich het meest aan fouten in zakelijke teksten als e-mails, plannen en verslagen (35%).

Spelfouten in kranten of magazines (24%) en fouten in cv’s en sollicitatiebrieven (15%) staan op de tweede en derde plaats.

Lees verder