Het liefst haal ik zo veel mogelijk uit Dragon om snel en accuraat te werken..
Een dag durende interactieve hands-on groepstraining. Verdeeld over twee dagdelen.
Een homogene groep trainen is eenvoudiger dan met een verschil in niveau en functie.
Deze training duurt een dag. Tussen de basis- en vervolgtraining zitten enkele weken om de opgedane kennis te oefenen. Soms plannen we een Dragon training op één dag, na overleg.
We werken uit een cursusboek dat je meeneemt of digitaal ontvangt.
Na een korte inleiding leer je:
Maken van een spaakprofiel samen met de docent
Hoe dicteer je zonder stemproblemen?
Optimaliseren van het lexicon
Corrigeren van herkenningsfouten
Onderhouden lexicon
Het geven van stemcommando's
Werken met mail en internet
Je kunt aangeven welke onderwerpen van het product je behandeld wilt hebben. Wanneer je geen onderwerpen aanreikt, houden wij ons aan de standaard maatwerktraining. Een lijst met onderwerpen wordt vooraf naar je verstuurd. Deze kun je accorderen of eventueel aanpassen.
De training spraakherkenning van Dragon worden op locatie bedrijf gegeven, online of op locatie van Cedere.
Voorkennis: Basiskennis computergebruik
De prijs op navraag, afhankelijk van grootte groep en lesmethode.
Onderwerpen aanpassen voor werkomgeving, werken met spraakherkenning binnen computernetwerk, met specifieke bedrijfssoftware.
Duur: 1 dag, of 2 maal halve dag
Op welk niveau moet er worden getraind? Basis, vervolg of verdieping? Houd rekening met de lengte van de maatwerktraining.
Basisniveau geeft een algemeen overzicht van de mogelijkheden. Voor eenvoudig en oppervlakkig gebruik van het product.
Vervolgniveau is bestemd voor deelnemers die een basistraining hebben gevolgd en daar onvoldoende kennis hebben opgedaan voor zijn/haar werkzaamheden. Of voor medewerkers die al enige tijd hebben gewerkt met het product en beter met het product willen omgaan.
Verdiepingsniveau gaat dieper in op specifieke onderwerpen. Van te voren wordt overlegd welke onderwerpen uitgebreid worden behandeld. Geschikt voor SuperUsers.
Technische training voor technische beheerders van het product. Denk hierbij aan onderhouden, backup, sjablonen, aanpassingen en koppelingen.
· Voorkennisniveau van
de deelnemers, functies en omschrijving.
Een homogene groep trainen is eenvoudiger dan een verschil in niveau en functie. Een secretaresse gebruikt producten anders dan een technische beheerder.
Wordt er al gewerkt met het product? Is er al enige kennis aanwezig?
·
Specifieke gebruik omschrijven, indien dit nodig is, voor de kennisoverdracht.
Binnen bedrijven hebben vaak specifieke werkwijzen. Bijvoorbeeld het gebruik van sjablonen of algemene
standaarden. Moeten we hier aandacht aangeven? Zo ja, graag meer informatie hierover.
· Welke methode van kennisoverdracht moet worden gehanteerd: workshop, training, hands-on training, presentatie of verkooppresentatie, interactief?
o Workshop is een eerste kennismaking met het product. Meestal interactief en oppervlakkig.
o Training is een uitgebreide kennisoverdracht. De deelnemer kan daarna zelf aan de slag met de opgedane kennis. Interactief in kleine groepen met intensieve ondersteuning. Soms wordt naslagwerk meegegeven.
o Hands-on training is een presentatie waarbij de deelnemer zijn eigen laptop meeneemt en meespeelt met de trainer. Interactief in niet té grote groepen.
o Presentatie is een niet actieve methode voor kennisoverdracht. De onderwerpen worden aangestipt en de deelnemer kijkt mee en maakt aantekeningen. Hand-outs worden meegegeven.
o Verkoop-presentatie is een ‘flitsende’ presentatie waar enkel de voordelen van het product worden verteld en gedemonstreerd.
Cedere is ethisch en verantwoord, maatschappelijk betrokken, werkt samen voor het beste resultaat, is benaderbaar en werkt met korte lijnen.
♻ Duurzaamheid en verantwoord ondernemen
Cedere werkt continu aan verduurzamen en maatschappelijk verantwoord ondernemen.