Innovaties blijven de juridische sector vorm geven

De klanten van advocatenkantoren worden steeds technischer, dat betekent dat de advocatenkantoren zich moeten gaan aanpassen aan de meer geïnformeerde klantgerichte aanpak en innovatieve manieren om technologie te gebruiken in de praktijk. Tevens om kosten en efficiëntie in de praktijk te beheren.

Net als veel andere industrieën is de juridische sector niet immuun voor een transitie van de huidige naar de nieuwe werkmethode.

Arbeidsintensieve taken, zoals het zoeken naar documenten voor informatie die relevant is voor rechtszaken en andere geschillen, worden geautomatiseerd met krachtige e-discovery-toepassingen zoals Documenten workflow oplossingen.

Webgebaseerde software helpt bedrijven bij het efficiënter beheren van dossieraanvragen, facturering en communicatie met klanten. Een nieuwe mobiele wereld, waar alles wordt opgeslagen en toegankelijk is in de cloud, verhoogt de productiviteit voor professionals door informatie altijd en overal te leveren.

We zien deze trend vooral plaatsvinden met productiesoftware voor kantoren.

Nuance spraakherkenning, documentatie workflowoplossingen , PDF-bewerking en redigeren en printoplossingen zijn allemaal behoren tot de meest gebruikte oplossingen in advocatenkantoren.

 

Voor een beroep dat in hoge mate op documenten is gebaseerd, is het niet verrassend dat er naar instrumenten zoals spraakherkenning wordt gezocht. 

 

Aangezien spraak een veelgebruikte invoermethode wordt (61% van de ondervraagde bedrijven rapporteert met behulp van spraak-naar-tekst technologie), is de arbeidsintensieve taak van juridische documentatie een van de vele innovatieve manieren waarop bedrijven overgaan van wat ooit handmatige processen naar een meer gestroomlijnde stemgestuurde aanpak.

Gegevens uit Persbericht Nuance:

 

De ILTA-enquête is de grootste in zijn soort in de legale sector, met 579 advocatenkantoren (een stijging van 46 procent ten opzichte van vorig jaar) van alle formaten en alle oefengebieden. 

 

Omdat spraak een vanzelfsprekendheid werd als inputmethode, meldde 61 procent van de ondervraagde bedrijven het gebruik van voice-to-text technologie. Van die bedrijven meldde 49 procent dat ze Nuance Dragon voor desktop gebruikten, vier procent hoger dan vorig jaar en meer dan enig ander hulpmiddel waarnaar in de enquête wordt verwezen. Nuance Dragon Dictate was ook opgenomen in de lijst met spraakherkenningsoplossingen.


Met verschuivingen in klantenservice en advocatenkantoren met jongere advocaten, die zijn opgegroeid met technologie, zal de noodzaak om trends te moderniseren en van trends te profiteren veranderen van 'nice to have' naar 'must have'. 

Is uw bedrijf er klaar voor ?

Ook interessant:

Gaan we de Hololens gebruiken?
Gaan we de Hololens gebruiken?
Dragon Legal Netwerken
Dragon Legal Netwerken
Lexicon Juridisch
Lexicon Juridisch