TIP: paden uitsluiten voor virusscanner voor Dragon

Virusscanners kunnen problemen geven bij Dragon Professional Individual en Dragon Professional Group van Nuance. Een volgende foutmelding kan worden weergegeven ..

 

"There was a internal system error which will prevent you from saving your user profile. You may be able to continue dictating, but you will not be able to save."

Hoe sluit je Dragon-pad uit bij virusscanner

 

Regelmatig worden we gebeld met een melding dat niets het meer doet. Vaak weet een gebruiker niet wat er is gebeurd.. niets gedaan...! Nee, niets geïnstalleerd. "Ineens deed die het niet meer.."

 

Wat achteraf blijkt is dat de virusscanner is geüpdatet, dat gebeurt automatisch. Soms is er een scan op de hele harde schijf is uitgevoerd. Wanneer een virusscanner een bestand tegenkomt die hij niet kent, wordt deze acuut gelocked of verwijderd. Is dat het bestand Dragon Spraakprofiel, dan heb je een probleem. Hopelijk heb je een back-up van je spraakprofiel op een externe schijf bewaard. Een externe back-up kunnen we weer terugzetten, een back-up van Dragon zelf biedt geen soelaas. 

 

Is de spraakherkenningssoftware zelf beschadigd? Een herinstallatie van Dragon is noodzakelijk. Wanneer dat niet werkt, gaan we met een cleaner (zie tips) van Dragon aan de slag en installeren we een volledig nieuwe versie. Heb je activatiecodes goed bewaard?

 

Hoe je een back-up maakt van je spraakprofiel vind je bij andere tips op de pagina met Tips: Tips voor werken met Dragon en dicteer oplossingen

 

Is je gebruikersprofiel aangetast, dan kan Herstellen van het gebruikersprofiel een oplossing bieden.

 

Dit zijn de Dragon-paden die je uitsluit bij de virusscanner

De virusscanner kan ook het opslaan van de gebruikersprofielen tegenhouden. Een virusscanner denkt in de software van Dragon zelf een virus te hebben gevonden. 

 

Om dit op te lossen moeten alle paden worden opgenomen in de exceptionlist van jouw virusscanner. De exacte paden hangen af van je besturingssysteem en welke taal je gebruikt.

 

Zijn bij jou de paden anders dan hieronder? Dat kan door versie-verschillen en installatie-verschillen. Overleg dan met je eigen ICT-bedrijf of ICT-afdeling naar de juiste installatie paden.

 

  • C:\Program Files\Nuance [For 32-bit workstations]
  • C:\Program Files (x86)\Nuance [For 64-bit workstations]
  • C:\ProgramData\Nuance
  • C:\Users\<USER_NAME\AppData\Roaming\Nuance
  • C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\Nuance\NaturallySpeaking15
  • en de paden waar de gebruikersprofielen zijn opgeslagen..

Niet elke virusscanner heeft deze mogelijkheid. De gratis versies meestal niet.

Bij enige twijfel : vraag hulp van je virusscanner leverancier!

Heb je nog steeds een probleem met Dragon? Bel naar Support!

*Support aan het werk met Dragon probleem
*Support aan het werk met Dragon probleem

Soms zijn de problemen door je virusscanner zo groot of je weet niet hoe je de paden kan uitsluiten voor Dragon, neem dan contact op met Support.

 

Je kunt abonnee worden van de helpdesk voor Dragon Professional. Er zijn diverse helpdesk bonnementen, Goud, Zilver en Brons. 

 

Naast hulp bij problemen ontvang je elke maand een tip om beter met Dragon om te gaan en voor optimalisatie van de stemherkenning.

 

Kortingen bij aanschaf nieuwe software en hardware zoals een headset. Elk jaar een uur gratis online training om je werk te verfijnen en maatwerk met tips voor jou.